Uolektis

LST EN ISO/IEC 27001:2023

Informacijos technologija. Saugumo metodai. Informacijos saugumo valdymo sistema. Reikalavimai (ISO/IEC 27001:2023)

  • Standartas galioja nuo 2023-09-29.
  • Šis standartas buvo parengtas siekiant pateikti informacijos saugumo valdymo sistemos (ISVS) parengimo, įgyvendinimo, naudojimo, stebėsenos, analizės, priežiūros ir tobulinimo modelį.
  • Standarte apibrėžiami saugumo valdymo priemonių, pritaikytų atskirų organizacijų ar jų dalių poreikiams, įgyvendinimo reikalavimai.
  • ISVS projektavimas ir įgyvendinimas priklauso nuo organizacijos poreikių ir tikslų, saugumo reikalavimų, veiklos bei jos dydžio ir struktūros.
  • ISVS skirta užtikrinti, kad, siekiant apsaugoti informacijos turtą ir įgyti suinteresuotų šalių pasitikėjimą, būtų pasirenkamos adekvačios ir proporcingos saugumo valdymo priemonės.

Informacijos saugumo valdymo sistemos elementai:

  1. informacijos saugumo rizikos vertinimas ir priežiūra;
  2. informacijos saugumo politika;
  3. informacijos saugumo organizavimas;
  4. turto tvarkymas;
  5. žmogiškųjų išteklių saugumas;
  6. fizinis ir aplinkos saugumas;
  7. ryšių ir darbo procedūrų valdymas;
  8. prieigų valdymas;
  9. informacijos sistemų įsigijimas, tobulinimas ir priežiūra;
  10. informacijos saugumo incidentų valdymas;
  11. veiklos tęstinumo valdymas;
  12. atitiktis.

Informacijos saugumo valdymo sistemos nauda:

  1. valdomos informacijos ir jai kylančių rizikų identifikavimas;
  2. aiški situacija kokios rizikos yra aktualios organizacijai;
  3. adekvačių programinių, techninių ir organizacinių saugumo priemonių parinkimas;
  4. sistemingas įstatyminių, teisinių, sutartinių ir kitų reikalavimų identifikavimas, analizė ir įgyvendinimas;
  5. informacijos saugumo padėties nuolatinė stebėsena ir gerinimas;
  6. aiškus informacijos saugumo incidentų pranešimo ir sprendimo procesas;
  7. aiški informacijos gavimo, paskirstymo, saugojimo ir sunaikinimo procedūrų nustatymas;
  8. veiklos tęstinumo planavimas, prevencinė ir atstatymo veikla;
  9. didesnis klientų, partnerių ir visuomenės pasitikėjimas organizacija;
  10. konkurencinis pranašumas.